← Gå til Peer-to-Peer Fællesskabet | Peer2peer.dk
For at opnå fuld adgang til funktioner og muligheder i Peer-to-Peer fællesskabet opkræves der et løbende kontingent for medlemskab.
Vi har også medlemskaber for tidligere støttemedlemmer der sætter profilen i bero. Her kan siden fortsat benyttes dog med begrænsninger i form af adgang til fællesskaber og kontakt via messenger, chat og mails mv. Foreninger, klubber og andre former for brugernetværk og fællesskaber som ikke selv har know how, økonomi eller tid til at drive og vedligeholde deres egen platform med modereret forum, chat, events blandt medlemmer osv. hvor foreningerne har mulighed for at benytte vores i forvejen gennemtestede platform med egen gruppe til sine medlemmer inkl. fora, chat etc. og mulighed for at mingle og hverve nye medlemmer via Peer to Peer Fællesskabet.
Har du spørgsmål til dit medlemskab skal du kontakte support@peer2peer.dk.
Kontingent for medlemskab
Som kontingentbetalende medlem opnår du adgang til de funktioner der er inkluderet i medlemskabet. F.eks. de tilgængelige grupper og fællesskaber i Peer to Peer Fællesskabet (Det kan være diagnosebestemte fællesskaber som skizofreni, angst, borderline samt peer-fællesskaber om omsorgssvigt, overgreb, misbrugsproblematikker eller grupper for pårørende, peer-uddannede osv.
Fortrydelsesret og eventuel refundering
Mht. fortrydelsesret, skal du være opmærksom på, at der er tale om en abonnementsbaseret tjeneste hvor der gives adgang straks efter oprettelsen. I henhold til købelovgivningen er der derfor ingen direkte returret på dit medlemskab, da du under oprettelse giver afkald på din fortrydelsesret i det vores betingelser skal godkendes for at vores tjenester kan påbegyndes. Dette sker straks ved betaling. Har du spørgsmål eller ønsker du at opgradere et abonnement inden udløb kan du kontakte os på: support@peer2peer.dk og få abonnementet ændret. (du faktureres herefter kun for differencen).
Læs evt. vores tillæg i handelsbetingelserne vedr. en begrænset fortrydelsesret vi har indført på abonnementerne.
Bortvisning og udelukkelse fra fællesskabet
Heldigvis er det yderst sjældent vi er nødsaget til at bortvise et medlem. Desværre er det sket en håndfuld gange gennem de godt 25 år vi har på bagen, at vi har måtte bortvise et medlem. Vi gør derfor opmærksom på, at der ikke tilbydes hverken hel eller delvis refundering af medlemskab, såfremt vi er nødsaget til at gøre brug af noget så drastisk som en bortvisning, karantæne eller udelukkelse fra grupper, fora, events eller andre dele af fællesskabet. Vi henviser til vores gennerelle retningslinjer og betingelser for brug, såfremt der er spørgsmål til god netikette og hvad der eventuelt anses som værende upassende adfærd eller opførsel når du færdes på Peer2peer.dk – på forhånd tak og husk at vores support team altid sidder klar på support@peer2peer.dk hvis du har spørgsmål til betingelser for brug af vores hjemmeside eller hvis du ønsker at indberette en person, gruppe eller indhold som du mener vi skal være opmærksomme på – du forbliver 100% anonym, da vi aldrig vil nævne dig, uden dit samtykke. Dit navn og brugernavn på siden skal du kendes af vores support team for at sikre os der ikke indberettes falske indberetninger.
Formål og anvendelse af kontingentbetalingerne
Årsagen til, at der er indført en mindre kontingentbetaling er den øgede efterspørgsel af puljemidler og besvær ved fundraising. Vi ønsker fremadrettet en sikker og stabil løsning for vores medlemmer. Hvor sikkerheden når vores medlemmer benytter hjemmesiden skal være i top og hvor vi er sikret mod nedbrud og risiko for at måtte lukke pludseligt, ved manglende tilskud fra ministeriet eller de fonde vi løbende har ansøgt. For at vi kan opnå disse mål er vi nødsaget til fremadrettet at have en mere stabil økonomi med egenfinansiering fra vores medlemmer, da dette åbner dørene for nye muligheder til den fremadrettede drift og udvikling.
Vores målsætning
Vores målsætning er så vidt det er muligt, at blive selvforsørgende hvad angår driften, så vi kan undvære fonds og puljemidler eller nøjes med at ansøge til specifikke udgifter og projekter i projektet. I første omgang afprøver vi brugerinteressen og muligheden for også at kunne fortsætte Peer to Peer Fællesskabet i fremtiden. Et eventuelt overskud af indbetalingerne, vil løbende bliver anvendt til at udgifter i forbindelse med projektet, så samtlige betalinger til enhver tid kommer vores medlemmer til gode. Vi har ikke ønsker om at generere et overskud. Vores intension med Peer to Peer Fællesskabet er ikke profit, vi ønsker derimod at skabe et unikt fællesskab som står stabilt og stærkt – både nu og langt ud i fremtiden.
Generelt
Foreningen Peer to Peer stiller et abonnement baseret online tjeneste til rådighed på Peer2peer.dk i betingelserne her kaldet for Peer-to-Peer Fællesskabet. Vilkårene er gældende mellem den enkelte bruger, Foreningen Peer to Peer og Peer-to-Peer Fællesskabet.
Disse vilkår og betingelser for brug gælder for aftaler mellem Foreningen Peer to Peer og én fysisk person (herefter “Brugeren”) vedrørende Tjenesten Peer-to-Peer Fællesskabet. Kun personer, der er fyldt 18 år eller ældre og bor i Danmark (med mindre der foreligger en aftale om undtagelse), kan indgå en aftale med Foreningen Peer to Peer vedrørende tjenesten.
For at få adgang til tjenesten, skal Brugeren læse og acceptere vores betingelser for brug af hjemmesiden.
Registrering og bruger-adgang
Brugeren er ansvarlig for at sikre, at de angivne oplysninger er korrekte på registreringstidspunktet. Ved registrering må Brugeren kun give oplysninger vedrørende egne betalings- og kreditkort.
Ved registrering skal Brugeren angive et brugernavn og et password (herefter “Login Oplysninger”). Brugerens Login Oplysninger er personlige og må ikke bruges af andre med mindre andet er anført på produktet.
Brugeren skal opbevare Login Oplysningerne på et sikkert sted, således at andre ikke kan få uberettiget adgang til dem. Brugeren er ansvarlig for al brug af sin brugerkonto.
Hvis Brugeren får mistanke om ulovligt eller uberettiget brug af profilen/medlemskabet, skal Brugeren omgående underrette Foreningen Peer to Peer via: support@peer2peer.dk samt kontrollere at email adressen ikke er blevet ændret på profilen og derefter ændre adgangskoden til noget der er vanskeligt for andre at gætte.
Gebyrer og Betaling
Gebyrer for brug af tjenesten skal betales i henhold til den til enhver tid gældende prisliste, der er tilgængelig på hjemmesiden. Gebyret er inkluderet i prisen på de gængse abonnementer til tjenesten
Kontingentbetaling for abonnementet sker forud hver betalingsperiode. Betalingsperioder på Peer2peer.dk er typisk på 1, 3, 6 eller 12 måneder, med minde andet er aftalt i forbindelse med din aftale eller abonnement.
Læs mere i vores handelsbetingelser.
Ydelsens omfang
Tjenesten giver Brugeren adgang til Foreningen Peer to Peer’s tjenester som bestemt ved bestilling.
Adgang til Peer-to-Peer Fællesskabet
Brugeren skal for at få adgang til Tjenesten registrere en brugerkonto på Peer2peer.dk og have betalt kontingent i indeværende periode for at benytte siden.
Tilpasninger og ændringer
Foreningen Peer to Peer forbeholder sig retten til at ændre priser og betingelser for brug af Peer-to-Peer Fællesskabet (peer2peer.dk) og de tjenester foreningen stiller til rådighed. Ændring der har markant betydning for brugeren, skal meddeles til Brugeren senest tredive (30) dage inden ændringen træder i kraft. I tilfælde af sådanne ændringer er Brugeren berettiget til at opsige abonnementet med virkning fra den dag, hvor ændringen træder i kraft. Hvis Brugeren ikke opsiger abonnementet før ændringen træder i kraft, skal det betragtes som accept af ændringen. Ændringer, der er til åbenbar fordel for Brugeren, gælder med det samme uden opsigelsesret for Brugeren.
Opsigelse af medlemskab
Opsigelse af medlemskab skal ske inden udgang af betalingsperioden hvis medlemskabet fornyes og der betales kontingent for endnu en periode er beløbet ikke refunderbart. For at opsige sin aftale skal man under info om abonnement klikke på opsigelseslinket eller kontakte Foreningen Peer to Peer i god tid inden udløb via support@peer2peer.dk. Læs evt. mere om opsigelse og fortrydelse under vores handelsbetingelser.
Betaling af kontingent
Peer-to-Peer Fælleskabet modtager online betalinger via Stripe og undtagelsesvis PayPal med; Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron og efter aftale ved manuel bankoverførsel (kun ved helårlig betaling).
Betaling hæves eller reserveres straks efter ordren er gennemført, da vores tjeneste påbegynde med det samme. Ved abonnementsbetalinger hæves det fulde beløb for den ønskede abonnementslænge (f.eks. 3 måneder forud).
Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
Peer-to-Peer Fællesskabet benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Foreningen Peer to Peer’s egen hjemmeside og Peer-to-Peer Fællesskabet bruger ligeledes kryptering med SSL protokol ud over at udvalgt data også krypteres i vores database såfremt data opbevares..
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Foreningen Peer to Peer om brug af Peer-to-Peer Fællesskabet, kan vi have brug for følgende personlige oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen og vores tjenester til dig.
Personoplysningerne registreres hos Foreningen Peer to Peer og opbevares i op til fem år efter dit seneste login, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Kun dig selv og vores dataansvarlige administrator og kasserer for Foreningen Peer to Peer har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige og kassereren i Foreningen Peer to Peer er: Claus Antony Bang Andersen
Som registreret hos Foreningen Peer to Peer og på Peer-to-Peer Fællesskabet, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til support@peer2peer.dk.
Cookies
På https://peer2peer.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://peer2peer.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Foreningen Peer to Peer’s hjemmeside og funktioner.
Klagemuligheder
Ved klage skal vores e-mail adresse angives: support@peer2peer.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.ec.europa.eu – Kontakt os venligst forud for eventuelle klager med henblik på at løse eventuelle problemer og uenigheder i opløbet.
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:
– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato
Dataansvarlig: Claus Antony Bang Andersen
Foreningen Peer to Peer
Marienlystvangen 103
DK-8200 Aarhus N
Peer-to-Peer Fællesskabet
Marienlystvangen 103
DK-8200 Aarhus N
Tlf nr.: +45 60 894 599
E-mail: support@peer2peer.dk
CVR: 29645744
Denne persondatapolitik beskriver, hvordan Peer to Peer Fællesskabet behandler og passer på personoplysninger. Derudover vil vi gerne oplyse dig om, hvilke rettigheder du har som medlem og bruger af Peer to Peer fællesskabet, når vi håndterer dine personoplysninger.
Peer to Peer Fællesskabets hovedopgaver består i at:
Størstedelen af de personoplysninger, Peer to Peer Fællesskabet råder over vil være indsamlet i forbindelse med at du opretter et medlemskab / en ny brugerprofil eller spørgeskemaer på hjemmesiden. I disse tilfælde har vi pligt til konkret at orientere dig om indholdet i vores persondatapolitik (er hermed gjort) eller indhente dit samtykke til deltagelse.
Du skal være opmærksom på, at for at vi kan imødekomme dig og på opfordring slette dine data, vil din profil på vores hjemmeside og Peer to Peer Fællesskabet blive slettet permanent og ikke kunne gendannes. Du har til enhver tid mulighed for, helt uden vores hjælp. At slette, rette og opdatere indholdet på din profil og/eller indsendt data, fotos mv. ved at logge på og manuelt slette indholdet. Du har adgang til at slette hele din profil og alt indhold manuelt via denne fremgangsmåde.
Peer to Peer fællesskabet har vedtaget interne regler om informationssikkerhed op vores hjemmeside og servere, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem. Vi har fastlagt procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler fortrolige personoplysninger. Ligeledes laves der på baggrund af en risikovurdering relevant kryptering, logning og backup af data. I tilfælde af sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for identitetstyveri, økonomisk tab, diskrimination, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt, så du kan tage dig dine forholdsregler. Vi anbefaler at du selv tager initiativ til løbende at skifte din adgangskode. Der findes software som kan generere tilfældige og avancerede koder som også opbevares sikkert hos dem. Benyt eventuelt sådan software til at skabe en ny adgangskode hver 3. måned som minimum (gerne oftere).
Peer to Peer Fællesskabet råder over følgende hjemmesider/domæner. Til udvalgte domæner tilbydes leje af subdomæner og-/eller e-mail forwards mod abonnementsbetaling. Dette kunne f.eks. være hjemmesideadresser som: www.dit-navn.peerkonsulent.dk med en tilhørende dit-navn@peerkonsulent.dk e-mail adresse til.
Peer2peer.dk
Peer-to-peer.dk
Peerguide.dk
Peermentor.dk
Peerkonsulent.dk
Peerunderviser.dk
Peermedarbejder.dk
Kompetencekonskulent.dk
Erfaringskonsulent.dk
Personlighedsforstyrrelse.dk
Socialplatform.dk
Socialtnetværk.dk
Socialtnetvaerk.dk
Skizo.dk
Skizofren.dk
Peers.dk
Sindnet.dk
Lovematch.dk
Psyken.dk
Ligesindede.dk
En cookie er en lille tekstfil, som gemmes lokalt på din computer eller andet IT udstyr. Den gør det muligt at genkende din computer og samle information om, hvilke sider og funktioner, der besøges med din computer. Cookies indeholder oplysninger i anonymiseret form. Cookies anvendes af stort set alle websites og er i mange tilfælde en forudsætning for at websitet kan fungere. Peer to Peer Fællesskabet anvender overvejende cookies til at samle statistik om brugernes (dine) besøg som beskrevet herunder.
Du skal være opmærksom på, at du automatisk accepterer cookies, når du vælger at benytte vores hjemmeside(r) og fortsætter med at klikke rundt på hjemmesiden. Du kan dog altid vælge at slå cookies fra i din browser og stadig anvende Peer to Peer Fællesskabets hjemmesider, men du vil i så fald opleve, at der kan være funktioner, der ikke fungerer korrekt eller som du af sikkerhedshensyn nægtes adgang til, da vores systemer i så fald kan være usikre på om du er den du siger du er eller om du har betalt for det du hævder at have betalt for, hvis ikke cookie oplysninger kan hentes frem og ny data kan gemmes lokalt hos dig. Hvis du nu eller i fremtiden ønsker at fravælge cookies, kan du gøre dette via dine browserindstillinger. Du kan blokere for cookies fra denne og andre hjemmesider ved at tilføje domænet under Internetindstillinger i din browser. Læs mere om, hvordan du fravælger cookies via din browser eller f.eks. via hjemmesiden minecookies.org
Peer to Peer Fællesskabet har løbende adgang til statistiske oplysninger om besøgende på hjemmesiderne. Vi bruger Google Analytics, og det kan ikke garanteres, at enkeltpersonernes IP numre ikke potentielt vil kunne identificeres af tredjepart som værende besøgende hos os. Når du afspiller en video indlejret på vores hjemmeside f.eks. fra YouTube eller andre tjenester, sættes der endvidere såkaldte tredjeparts-cookies fra YouTube eller den videotjeneste der afspilles fra. YouTube bruger bl.a. cookies til at huske dine præferencer for sprog og til at foreslå dig lignende videoer. Når du har besøgt en af Peer to Peer Fællesskabets hjemmesider, indsamles følgende oplysninger om dig:
Formålet med at indsamle oplysningerne er, at Socialstyrelsen kan bruge dem til at se, hvilken vej du bruger for at finde information på vores hjemmesider. Vi kan bl.a. se, om du starter fra forsiden og bevæger dig ned på undersiderne, eller om du hopper ind midt på hjemmesiden fra fx en søgemaskine. Oplysningerne anvendes kun i forbindelse med afvikling af driften samt til udarbejdelse af statistik, som bl. a. kan bruges til at forbedre opbygning og formidling af/på Peer to Peer Fællesskabets hjemmesider.
Ved tilmelding på Peer to Peer Fællesskabet og/eller til modtagelse af vores nyhedsbrev, registreres den e-mailadresse, som du selv afgiver. Peer to Peer Fællesskabet kan benytte databehandlere i udlandet til at udsende nyhedsbrevene, hvilket betyder, at de potentielt får adgang til din mailadresse. Vi bestræber os på kun at benytte tjenester som har tilmeldt sig Privacy Shield aftalen, der sikrer lignende behandlingssikkerhed som vi har her i Europa – herunder, at de ikke må videregive din mailadresse til trediepart. Du kan når som helst afmelde dig nyhedsbrevet ved at klikke på linket, som er nederst i hvert nyhedsbrev. Kun enkelte medarbejdere hos Peer to Peer Fællesskabet har adgang til en liste over abonnenter. Ved hjælp af disse oplysninger holder vi os løbende orienteret om omfanget og arten af abonnementer. De oplysninger bruger vi til at målrette indholdet af nyhederne. Oplysningerne om de enkelte abonnementer videregives ikke, og oplysningerne slettes med det samme, hvis du opsiger dit abonnement på vores nyhedsbrev – Bemærk, at nyhedsbreve der vedr. dine aktive profil på hjemmesiden, ikke nødvendigvis kan afmeldes uden også at slette profilen/opsige medlemskabet. Dog kan du via dine profils indstillinger slå vise typer af nyheder og-/eller notifikationer (som kan indeholde relevante tilbud/reklamer) fra.
Hvis du søger en opslået stilling hos Peer to Peer Fællesskabet registreres de kontaktoplysninger, som du har afgivet til os samt de dokumenter, fx CV og eksamensbeviser, som du uploader. Oplysningerne anvendes i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Du kan når som helst bede os slette din nuværende eller tidligere ansøgninger ved at kontakte vores support-team. Som udgangspunkt er det udvalgte ansatte hos Peer to Peer Fællesskabet, der behandler ansøgningen og sender den til det relevante ansættelsesudvalg.
Peer to peer Fællesskabets har en databeskyttelsesrådgiver, som du altid kan kontakte, hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger. Databeskyttelsesrådgiver Claus Antony Bang Andersen kan kontaktes på support@peer2peer.dk eller alternativ via en supporthenvendelse her på hjemmesiden. Tilføj Att: Claus i mailen.
Ønsker du at klage over Peer to Peer Fællesskabets behandling af dine personoplysninger kan du klage til Datatilsynet på:
Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K